Kompleksowa obsługa firm w ramach BHP, PPOŻ, OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH (RODO)
1. W zakresie BHP
- przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych w dziedzinie BHP
- przeprowadzanie stałych kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów BHP w firmie / oddziałach firmy (salonach sprzedaży) i wydawanie zaleceń dotyczących usuwania ewentualnych uchybień,
- udział w dokonywaniu Oceny Ryzyka Zawodowego na stanowiskach pracy i sporządzanie Kart Oceny Ryzyka Zawodowego dla poszczególnych stanowisk;
- opracowywanie niezbędnych instrukcji BHP,
- sporządzanie dokumentacji powypadkowej (protokoły, rejestry),
- udział w sporządzaniu wszelkiej dokumentacji z zakresu BHP, wynikającej z aktualnie obowiązujących przepisów,
- pełne doradztwo w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
2. W zakresie PPOŻ
- Kontrolę przestrzegania przepisów i wymagań ochrony przeciwpożarowej.
- Aktualizacja instrukcji p.poż obowiązującej na terenie zakładu.
- Udział w pracach wszelkich komisji powoływanych przez zleceniodawcę, których prace mogą mieć wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa ludzi i mienia w obiektach i na terenie zleceniodawcy.
- Nadzór nad prawidłowością doboru i rozmieszczenia sprzętu P-Poż, znaków ewakuacji i ochrony przeciwpożarowej w obiektach i na terenie zleceniodawcy.
- Współpracę z Państwową Strażą Pożarną i innymi państwowymi organami uprawnionymi do kontrolowania stanu ochrony przeciwpożarowej w obiekcie i na terenie zleceniodawcy.
- Przegląd i naprawę podręcznego sprzętu gaśniczego.
3. W zakresie Ochrony Danych Osobowych (RODO);
Do zadań inspektora ochrony danych zgodnie z art. art. 39 ust. 1 oraz 38 ust. 4 RODO należą:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy niniejszego rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia.